Csak Paksról!

Paksi Deák Ferenc Egyesület

Paksi Deák Ferenc Egyesület

Alapvetéseink

2019. július 12. - PDFE

Névadónk, Deák Ferenc, a „haza bölcse”, a nemzeti-liberális politikus, a fontolva haladó. Deák, aki mindig a haza, a magyarság, a közösség érdekeit tartotta szem előtt, de ha a helyzet úgy hozta, hajlott az értelmes, kiérlelt kompromisszumokra. Elvei, útmutatásai alapján jött létre az Osztrák Császárság és a Magyar Királyság kapcsolatát rendező kiegyezés, amely közel ötven éves nyugodt gazdasági fejlődést biztosított hazánknak.

Meggyőződésünk, hogy a mai helyzetben lakóhelyünknek, Paksnak is nyugodt, kiszámítható környezetre és átlátható helyi viszonyokra van szüksége. Ehhez stabil értékrend, a város céljainak és az elérésükhöz szükséges feladatok kijelölése szükséges.

 

Milyen várost szeretnénk magunknak?

VALÓDI JÖVŐKÉPET

Paks városának egyértelműen támogatni kell az atomerőmű folyamatos, biztonságos működését és megújulását, annak érdekében, hogy a város továbbra is Magyarország meghatározó villamosenergia-termelő központja maradjon.

Meg kell határozni az önkormányzat és az állam által megvalósítandó városfejlesztési célokat, és ezeket kölcsönösen be kell tartani. A ma létező területfejlesztési stratégiáknál egyszerűbb, átláthatóbb és folyamatosan megújított és fontossági sorrendbe rendezett feladatlistákra van szükség, ami az operatív feladatok (éves költségvetések fejlesztési fejezete) alapja lehet.

A városfejlesztési stratégia kidolgozásánál teljes mértékben ki kell zárni az egyéni és csoport érdekek érvényesülését.

 Törekedni kell arra, hogy állam által finanszírozott fejlesztések összhangban és szimbiózisban legyenek a város önálló fejlesztési terveivel.

Erre a komoly, közel 100 éves városfejlődést meghatározó feladatra nem csak megválasztott képviselőkre, hanem a város fejlődését szívén viselő szakmai tekintélyekre, valódi szakemberekre is számítunk. Belőlük tervezünk létrehozni egy politikai irányzatoknak nem kiszolgáltatott, pártok részéről nem ellenőrzött, vagy irányított tanácsadó testületet.

A városvezetés akkor tud konstruktív és egyenrangú félként viselkedni, ha megvan az ehhez szükséges önállósága. Amennyiben önálló és független partnere tud lenni a régi blokkok biztonságos üzemeltetésének és az új blokkok szakszerű és civil kontroll melletti megépítésének, akkor a város és az erőmű együttműködése biztosított lesz.

Olyan helyi építési szabályozásra van szükség, amely egyértelmű és a szubjektív engedélyezési gyakorlatot teljesen kizárja.

 

FELELŐS GAZDÁLKODÁST

Az eddig alkalmazott közbeszerzési gyakorlatot felül kell vizsgálni és törekedni kell a korrekt versenyeztetésre és a város érdekeinek megfelelő szerződések megkötésére. Ne legyen többé pártutasításra preferált gazdálkodói kör, amelyik a városi beruházásokat valódi verseny nélkül, túlárazva nyeri el.

A városi ingatlangazdálkodást felül kell vizsgálni. Az ingatlan adás-vételek jelenleg a képviselő testület által követhetetlenül zajlanak. Az elidegeníthetetlen városi törzsvagyont újra meg kell határozni, és a városi közösség által használt bizonyos vagyonelemeket (például Prelátus telke és épülete) ide kell sorolni.

A korábban kijelölt kiemelt fejlesztési övezeteket felül kell vizsgálni. A közösségi érdekeket sértő fejlesztési övezetek ügyében az új vezetésnek intézkednie kell.

A városi tulajdonú gazdasági társaságok céljait és feladatait felül kell vizsgálni. Biztosítani kell városüzemeltetési feladataik elláthatóságának feltételeit. Törekedni kell a kapacitások optimális kihasználására ( Pl.: meg kell vizsgálni, hogy mely területeken tudnak bekapcsolódni az új atomerőmű építésébe, Paks 1-nek nyújtandó szolgáltatások elvégzésébe.)

Meg kell vizsgálni azt, hogy mi az oka annak, hogy a város fejlesztésére fordítható források öt évvel ezelőtti 40 %-os mértéke helyett 2019-ben a költségvetés 20 %-át sem érjük el.

A Polgármesteri Hivatal szervezete évek óta vezetési válságot él át. Az érdemi döntéshozatal informális, felelősséggel, jogkörrel nem rendelkező háttéremberek sugalmazásaira készülnek előterjesztések, születnek döntések. Nincsenek egyértelmű jog- és felelősségi körök és ebből adódóan a feladatok végrehajtása nem a város érdekét szolgálja, vagy jobb esetben alacsony színvonalú és késik. Egy hivatástudattal és szakértelemmel rendelkező köztisztviselő sem képes káoszban teljesíteni. Ezen változtatni kell, mert így semmilyen, a közösség valódi érdekét szolgáló városi cél nem érhető el.

DEMOKRATIKUSABB MŰKÖDÉST

A civil szervezetek támogatását felül kell vizsgálni, az erre vonatkozó pályázati rendszert meg kell újítani.

A fejlesztések során a már leromlott közösségi terek felújításának elsőbbséget kell adni (Csengey Dénes Kulturális Központ, Sóstói tábor, Dunakömlődi Faluház felújítása, Gyapai Faluház kialakítása).

Fel kell mérni egy új óvárosi közösségi tér kialakításának lehetőségét.

Vissza kell állítani a helyi sajtó pluralizmusát. A helyi médiának első sorban a sokszínű városi életről kell tudósítani. Helyt kell adni valamennyi politikai véleménynek, nem csak a város aktuális vezetésének.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pdfe.blog.hu/api/trackback/id/tr814941602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása